АМЕРИКАНСКА КРЕООБРАЗНА КАРТОФЕНА САЛАТА


Тази рецепта,  на  Christin Mahrling  за кремообразна картофена салата е от южните щати на Америка,  (American South) - Тексас, Джорджия, Алабама, Вирджиния  и още. Обичам каквито и да са рецепти  за салата с картофи, дали с майонеза, както е тази рецепта, дали само с червен лук и съответните подправки, винаги са ми харесвали, и мога само с тях да си преживявам. Така и тази салата я видях, най-долу ще посоча източник, и ми хареса. Не че е нещо ново, но е в американски стил, наистина са кремообразни картофите. На мен ми  допада. Разбира се, както всяка американска рецепта и тук продуктите са в огромно количество, посочени са 3 кг картофи.  За моята кухня това са великански размери , така че аз си я префасонирах в нормални за мен  количества.

1 кг - картофи
200 г - майонеза Hellmann`s (посочвам тази майонеза с която винаги работя,  за мен най-добра на пазара, разбира се, че е по избор. )
1/4 ч . л - Дижонска горчица
1 ч . л - ябълков оцет
1 ч . л - кристална захар
1/2 ч . л - лук на прах
1 стрък - селъри
1/2 глава- червен лук
4 твърдо сварени - яйца
лют кайенски пипер за поръска

Измиват се картофите с четка. Срязват се през средата на две и се поставят в дълбока тенджера с достатъчно  подсолена вода на силен котлон и се оставят да кипнат.  Намалява се котлона на умерен и се оставят напълно да се сварят. Отцеждат се, за кратко се охлаждат и обелват. Поставят се в купа и с нож се срязват на големи кубчета, така както са в купата, съвсем небрежно.  Не се наситняват на дребно, това е характерното  при американските салати. Оставят се настрана.
В купа се смесва майонезата, горчицата, червения лук нарязан на тънки филийки,  оцета, захарта, и лук на прах, селърито нарязано по на дребно, но да се усеща и да хрупа разбъркват се. Изсипва се дресингът върху картофите, разбърква се.  Отгоре се  подреждат яйцата срязани през половината. Посипва се лют кайенски пипер. Салата се оставя за 4 часа в хладилнки.
https://spicysouthernkitchen.com/



Коментари

Популярни публикации