КИФЛИЧКИ С МАСЛО И ЗАКВАСЕНА СМЕТАНА


180 мл - хладка вода
7 г + 1 ч . л - суха мая
2 с . л - кристална захар
3 - яйца L
40 г - кисело мляко
80 г - заквасена сметана
около 650 - 700 г - брашно
масло за намазване на тестото
яйце на намазване на кифличките
перлена захар за поръска

Фурна - 175 градуса
Плоска тава покрита с хартия за печене.

В купата на миксера се изсипват водата, киселото мляко, захарта,  заквасената сметата и яйцата. Разбъркват се добре,  за да се смесят. Отгоре се изсипва половината от брашното и сухата мая. Замесва се тесто на ниска скорост на миксера, като по- малко се добавя от брашното. При мен брашното беше точно 650 г. Размесването продължава на средна скорост на миксера, докато тестото се вдигне по К образната бъркалка и обере напълно купата на миксера. Това замесване е около  15 минути. 
След като се е оформила хубава топка тесто се изважда от купата и се премества върху работен плот. Дели се на 5 парчета. За да съм точна аз си измерих предварително тестото, което беше 1280 г и го разделих на 5 и получих топки тесто по  250 г - 256 г.Всяко парче тесто се разточва с точилка около длан и се намазва обилно с меко масло. Оставя се настрана, разточват се и другите парчета тесто, намазват се обилно с масло и се поставят върху първото парче. Така подредени се разточват на една цяла кора около 50 - 55 см.  Разрязва се на триъгълници и се завиват кифлички. Подреждат се в тавата върху хартията за печене. Намазват се с разбито яйце. Когато намазвам каквото й да е печиво винаги ползвам белтък, така не прегаря и запазва печивото хубав златист цвят, това е само като съвет, по избор. Посипват се с перлена захар, ако не се разполага с такава с по едра захар. 
Веднага се поставят в незатоплена фурна, включва се температурата  и се пекат на 180 градуса  до хубав златист цвят.



Коментари

Светлана каза…
Изглеждат прекрасно тези кифлички! :) А откъде сте намерили перлена захар? Търсила съм много и съм намирала само онлайн, но в големи разфасовки и затова миналата година за Великден правих домашна, но не е точно същата на визия. :)
ММ каза…
Здравейте, Светлана! Специално тази я донесох от Италия, но тъй като е на свършване, а ще ми трябва за козунаците си поръчах онлайн, около 2 кг. Не беше проблем да ми я изпратят, но не мога да се сетя точно от къде я намерих, много съжалявам, но с търсене из пространството ще я откриете. Поздрав! Марчева
Светлана каза…
Много благодаря за отговора! Мисля, че съм разглеждала в същия сайт и аз. :) Поздрави!

Популярни публикации