КЬОПООЛУ

Не че е нещо невиждано, но нека да прибавя и една рецептичка за кьопоолу с патладжани. Моето е основно от патладжан. Някои домакини прибавят и печени домати, но аз ги избягвам, не ми харесва с домати. Иначе си е една прекрасна обикновена рецепта за една  свежа разядка.

3 големи - патладжана
2 плътни големи - червени чушки
1 плътна голяма - зелена чушка
1 с. л . - домати от консерва
сол на вкус
лимонов сок на вкус
2 скилиди - чесън, пресован 
магданоз
зехтин Екстра Върджин

В керамична тавичка застлана с хартия за печене се поставят измитите патладжани и чушките. Включва се фурната на 180 градуса и се оставят да се изпекат , докато патладжана напълно омекне. Изваждат се и се прехвърлят в купа, покриват се с капак и се оставят за около 1 час. След това се отцеждат от водата, обелват се  и с остър нож се накълцват до паста, но така че да остават малки парченца.  Никога не пасирам  в блендер патладжаните, не ми харесват, когато са напълно смлени до паста, имам чувството , че се губи очарованието на този прекрасен зеленчук.   Към тях добавям и накълцаните чушки и 1 с . л домати от консерва, не повече. Двете скилиди чесън се нарязват на ситно, посипват се със сол, около 1 ч . л  и с широката част на ножа се пасират до паста, това става, като се приплъзва ножа върху парченцата чесън. Солта спомага да се превърнат скилидите с паста. Разбира се, че е възможно и да се ползва преса, но този метод на приплъзване на ножа върху чесъна засилва аромата му, разбира се , че не съм го измислила аз, а съм го видяла при много добрите чуждестранни кулинари. 

Разбърква се сместа и се налива зехтин, зехтин повечко, патладжаните се обичат със зехтина. Добавя се лимонов сок на вкус, може би около 1 и половина с . л . 

Поръсва се с наситнен магданоз.





Коментари

Популярни публикации