НАЙ - ДОБРАТА РЕЦЕПТА ЗА ДОМАШНО ПРИГОТВЕНИ ХРУПКАВИ ТИКВИЧКИ ПО ГРЪЦКИ


Повечето от нас , които прекарваме отпуската си в Гърция не може да не поръчаме поне веднъж пържените им хрупкави тиквички, уникални са на вкус, хем хрупкави, хем не са мазни и само с една порция, която е огромна, трудно се минава, понякога и втора се поръчва. Само името им е едно такова малко трудно се запомня - колукитакя , което си е пържени тиквики и колкото и неправилно да го произнасям винаги ме разбират и леко ми се усмихват, знаят те, че това са най- добрите тиквички и пристигат винаги горещи. Вкусна работа са. Да се приготвят у дома не е толкова трудно, ползвала съм рецепта на един техен известен кулинар, най-долу ще посоча източник.  Може би трябваше още по-тънко да ги нарежа, ама пусти нож малко ми играе  в пръстите, и за да не се пореже на места са малкто по- плътни, ама това не им пречи и незабравяйте, поднасят се горещи, след това ще поомекнат, ама пак са си хубави, е, ако съм сега в Гърция има и още допълнителни нещица, които ме карат да харесвам абсолютно всичко, не само превъзходната им храна, а и обстоятелствата, които ме заобикалят.
3 големи - тиквички
2 литра - вода + 3  ч . л . сол
250 г - царевично брашно
250 г  - универсално брашно
125 г -  семола
3 г - сол
1 ч . л - сух риган
1 ч . л -  червен пипер, може и пикантен
2 ч . л  - сол
около 1 л  олио
1. В дълбока купа се смесва водата и солта.
2. Тиквичките се нарязват на шайби около 2 мм максимум до 3 мм, но по-добре е 2 мм  и всички се изсипват в подсолената вода. Оставят се настрана.
3. В подходяща тавичка/дълбока купа се смесват царевиното  брашно, универсалното брашно, семолата,  2 ч . л  сол, 1 ч . л червен пипер и сух риган. Много хубаво се разбърква с телена бъркалка. 
4. В решетъчна лъжица се отцеждат част от тиквичките, или всички, зависимост от големината на  тавичката/купата и много хубаво всяка шайба тиквичка  се овалва  в брашнената смес.
5. в дълбока е не много широка тенджера се изсипва олиото, загрява се добре.
6. Всяка шайба тиквичка за секунда се топва в купа със студена вода, изтръсква се  и се пуска в горещото олио. Пържат се на висока температура. 
Изпържат се до златисто. Изваждат се с решетъчна лъжица върху домакинска хартия.






Коментари

Популярни публикации