ХАЛУМИ НА ФУРНА

 

Обичам сирене Халуми, но в интерес на истината се научих да го обичам от гърците, още отпреди години и когато ходя до Гърция една от основните ми покупки е това сирене, Халуми,  поне 6 - 7 пакетчета взимам, то е опаковано във вкуум и има дълъг срок на годност. Удобно ми е за една бърза вечеря,  а ако дойдат непредвидено приятели  веднага мога да го метна на грил-тигана и за минути съм готова. За нас мога да го поднеса като основно, а за приятели като предястие. Непознато е за много хора и често чувам - аз такова не ям, да може и така да е, но съм убедена ,че повечето домакини не знаят как да го приготвят и как да го поднесат. Всеизвестното  кипърско сирене Халуми се приготвя на грил-тиган, не на висока температура, за кратко, колкото за оставят белег ребрата на тигана и задължително веднага се поднася горещо, полято с няколко капки хубав зехтин Екстра Върджин и удоволствието е за небцето.
Това което показвам не е рецепта, защото няма какво да изпиша, но го видях при Пепа Стоева, че го е приготвила във фурна, защо пък не, и веднага го спретнах.
Блокче кипърско сирене Халуми нарязано на правоъгълни парчена, от едно блокче излизат 5 парчета се поставят в керамичен съд за печене, или друг подходящ, отстрани се допълва с чери домати разрязани на две, ако ли пък няма в момента чери домати, както при мен половин домат се нарязва на големи кубчета отстранява се пулпата слага се отстрани около сиренето и за разкош люта чушчица, посипва се с риган и клонка мащерка, малко хубав зехтин и се запича във фурната на 200 градуса за около 10 минути, не повече. 
Сервира се горещо с чаша сухо бяло вино.





Коментари

Популярни публикации