ВЕГАН БАКЛАВА БИСКВИТКИ - VEGAN BAKLAVA COOKIES

 

Не, не съм веган , не съм вегетарианец и никога няма да бъда и съм го споделям десетки пъти,  защото смятам ,че това е против човешката ни природа, не сме създадени да ядем треви, но въпреки това имам няколко веган рецепти. Това е така, защото са ми харесали първо, на външен вид и второ,  като съставки. 
Така и тук харесаха ми съставките и се получиха много ароматни и вкусни коледни бисквитки. Дали ще ги направя отново, вероятно да, защото имат много ядки и точно те правят добра бисквита.


БИСКВИТА
112 г - бадемово брашно
3 с. л  - брашно от тапиока  (брашно от тапиока се продава в БИО магазините, но може да се замени с царевично нишесте) 
1/8 ч. л - сода бикарбонат
1/8 ч . л - сол
2 с . л - пудра тръстикова захар, може и по-светла или по-тъмна
МОКРИ СЪСТАВКИ
1 с . л - кокосово масло измерено в полутвърдо състояние, разтопено
1/2 ч . л - ванилия екстракт
3 с . л - кленов сироп
настъргана кора от 1/2 малък лимон
1 ч . л - сок от лимон
ТОПИНГ
2 с . л - сурови бадеми
2 с . л - суров орех Пекан
2 с . л - суров шамфъстък
6 бр - големи фурми, или 8 бр. малки
2  - 3  ч . л - кленов сироп
настъргана кора от 1/2 малък лимон

БИСКВИТКА
Смесват се в купа всички съставки за бисквитата, добре се разбъркват.
Добавя се разтопеното кокосово масло, ванилията, кленовия сироп, настърганата лимонова кора и сок. Разбърква се добре и сместа ще бъде лепкава.
Оставя се на студено за  около 20 минути.
ТОПИНГ
В блендер се изсипват бадемите, орехите, фъстъците и се завъртат, докато се получи груба смес. Добавят се и фурмите, лимоновата кора и сок и кленовия сироп. Отново на няколко пулсации се завърта, докато фурмите добре се смесят и се получи лепкава  смес. Оставя се настрана.
От охладеното тесто се откъсват парчета равни по размер, около 15 - 16  грама и между дланите се оформя топче. Леко се разточва с ролер на кръг с d 4 -  5 см.
Поставя се лъжичка от ядковия топинг по средата и леко се притиска.
Подреждат се в тава върху хартия за печене и се оставят на студено ,докато загрее фурната.
Пече се на 160 градуса за около 5 -8 минути, само до леко златисти крайчета.
Бисквитката трябва да е мека по средата и хрупкава по края.
* може да се ползват и друг вид аромати, като портокалова кора, джинджифил, канела, кардамон.



Коментари

Знам, че веган храненето има своите ползи за здравето, но също така има и рискове. Не подозирах, че баклавата може да бъде приготвена и във веган вариант. Благодаря за насоките.
ММ каза…
Здравейте, Тапиока перли! Благодаря за коментара! Да, тези коледни бисквити ми излязоха по случайност, видях снимките и ми харесаха, вече бях решила, че ще ги направя. Не съм веган, не съм вегетарианец и никога няма да бъда, имам си собствено усещане за нещата, но има някои рецепти веган или вегетариански, които харесвам и с удоволствие приготвям. В интерес на истината бисквитката е много хубава, заслужава си вниманието! Поздрав!

Популярни публикации