КАТМИ

 

Катми, не бях правила , не съм опитвала никога, къде да ги пробвам, по софийските улици никъде не съм засичала някой да предлага катми. Реших да направя, за да преценя дали ги харесвам или не. Потърсих рецепта, много рецепти има, всякакви,  с прясно мляко, и с мая и с кисело мляко и без мая и със сода бикарбонат. Избрах рецепта по външен вид, харесаха ми и набързо ги спретнах. Рецептата е  много  точна,  на Албена е, по долу ще сложа линк към блога й, нищо повече не се добавя, така обичам, всичко да ми е точно. Дали съм ги харесала, ще напиша  най - отдолу, кое повече предпочитам, дали  български катми, дали  руски блини или френски палачинки.*

150 мл - хладка вода
4 г - суха мая
1/2 ч . л - кристална захар
1 с л - универсално брашно

2 - яйца L
щипка - сол
1/2 ч . л - кристална захар
1 и 1/2 с . л - олио
300 мл -  хладко прясно мляко
220 г - универсално брашно +/- 1 с .л. 
масло
сладко по избор

Първо се приготвя закваската, като в купичка се изсипва водата, прибавя се захарта с маята, разбърква се и се добавя брашното. Хубаво се разбърква и се оставя настрани да шупне за 10 - 15 минути, когато се появят мехурчета около стените на купичката закваската е готова.
В купа се счукват яйцата и се разбиват с телена бъркалка, прибавя се солта,  захарта, олиото разбърква се с телена бъркалка. Прибавя се хладкото прясно мляко, закваската и по -малко от брашното при разбъркване. Получава се средно гъста смес. Оставя се да втаса за 60 минути.
Загрява се тиган или сач, ползвам тиган за палачинки с бучка масло.
Загребва се един черпак от сместа и се излива в тигана, бързо се разпределя.
Пече се на страна около 2 до 3 минути на силно умерена температура от 9-та степен на 5-та.
Всяка катма след като се извади от тигана се намазва с парче масло.
За следващите катми не е необходимо да се намазва отново тигана.
Катмите са хубави със сладко по избор, предложих ги със сладко от вишни и малиново желе.
Албена ,благодаря за рецептата!

* да, всички рецепти са хубави, но на мен лично ми харесват най-вече френските палачинки -
следват  Руските блини
накрая са нашенските катми.
но всичко е въпрос на избор и вкус.




Коментари

Популярни публикации